مسجد صادقیه همدان - محله صدف

پرتال اطلاع رسانی مسجد صادقیه

مسجد صادقیه همدان - محله صدف

پرتال اطلاع رسانی مسجد صادقیه

سلام
خوش آمدین.
اینجا وبلاگ مسجد صادقیه ست.
مسجدی در یکی از محله های خوب شهر همدان.
قراره تو این وبلاگ برنامه ها و اتفاقات مرتبط با مسجد رو انتشار بدیم.

نویسندگان

کانون فرهنگی هنری شهید آوینی از سال 1383 فعالیت رسمی خود را در راستای نشر و ترویج معارف غنی اسلام ناب محمدی(ص) و اهداف عالیه­ ی انقلاب اسلامی شروع کرده است.

این مجموعه همواره در صدد بوده است تا با بهره گیره از تمام توان خود و نیز با بهره گیری از کادری متعهد، انقلابی و تحصیل­کرده؛ حتی از کوچکترین فرصت­ های موجود در نیل به اهداف خود بهره جوید و در این مسیر لحظه ای غبار خستگی بر چهره­ی اعضای فعال در این مجموعه ننشسته است.

این مجموعه­ از همان سال های ابتدایی و با کمترین امکانات، هم در طول سال تحصیلی و به خصوص در طول تابستان و با غنیمت شمردن اوقات فراغت و در حد توان خود،اقدام به برگزاری دوره های متنوعی که متناسب با نیازهای اعضا و نیز منطبق بر آموزه­های اسلامی باشد نموده است که آثار آن به وضوع در سطح منطقه قابل مشاهده است و همه کسانی که با این مجموعه در ارتباط هستند بدان اعتراف نموده اند. هرچند آنچه انجام شده است با وضعیت مطلوب فاصله فراوانی دارد ولی روند اقدامات انجام شده و به ویژه تغییراتی که در چند سال اخیر در نحوه مدیریت و اجرای برنامه های کانون صورت پذیرفته است نوید گر آینده ای روشن و توفیقات روز افزون می­باشد.


       برخی از برنامه های مجموعه عبارتند از:


1- برگزاری جلسات آموزش قرآن ومعارف اسلامی در کلیه مقاطع تحصیلی (در طول سال تحصیلی و تابستان)

این جلسات در طول سال تحصیلی به صورت هفتگی هر جمعه از ساعت 10 تا 12 صبح در محل مسجد صادقیه و در تابستانها هر هفته 3 جلسه و در مکان مدرسه جلال سنایی  برگزار می­گردد و متناسب با هر گروه سنی مربیانی که توانایی های لازم را داشته باشند، وظیفه آموزش قرآن و معارف اسلامی از قبیل مسائل اخلاقی، سیره معصومین، احکام و عقاید را به عهده دارند. در پایان هر سرفصل آموزشی آزمونی به صورت کتبی و یا شفاهی برگزار شده و به نفرات برتر جوایزی اهدا می­شود.


2- برگزاری اردوهای تفریحی به مقصد های مختلف برای کلیه سنین

معاونت اردویی و تفریحی ملزم است تا به طور متوسط در طول سال تحصیلی هر ماه یک اردو و در خلال تابستان در هر ماه 3 اردو برگزار نماید و در اجرای برنامه ها از معاونت فرهنگی و آموزشی کمک گرفته و با آنها تعامل کافی را داشته باشد.

اردوهای سنین ابتدایی و راهنمایی معمولا به طور مشترک برگزار می­گردد و اردوهای سنین دبیرستان و دانشجویان نیز به طور مشترک برگزار می­شود و اعضا در خلال اردو مهارت های متفاوتی را تجربه می­نمایند.


3- برگزاری کلاس آموزش فوتبال برای اعضا

در حال حاضر کانون دارای 5 تیم فوتبال در مقاطع متفاوت میباشد که در طول سال تحصیلی هر هفته یک جلسه و در سالن های شهدای مزدقینه و تختی به تمرین می­ پردازند و در خلال تابستان نیز هر تیم سه جلسه در رمین چمن مجتمع ورزشی 7 تیر به تمرین و فراگیری رشته فوتبال مشغول می­باشند.

در انتخاب مربیان سعی شده است از افرادی استفاده شود که علاوه بر تخصص در این رشته، از تعهد کافی نیز برخوردار باشند و شیوه های تعامل با کودکان و نوجوانان را به آموخته باشند و دارای مدرک معتبر مربی­گری باشند.

4- کتابخانه  و مرکز کنکور شهید چمران

این مرکز در سال 1385 کار خود را آغاز نموده و دارای بالغ بر 5000 جلد کتاب در موضوعات متنوع برای کلیه سنین و در رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی میباشد.

کتابخانه هر روز به مدت یک ساعت جهت امانت کتاب ارائه خدمت می­نماید؛ علاوه بر این مرکز کنکور مستقر در واحد کتابخانه با ارائه خدماتی از قبیل مشاوره درسی، امانت کتاب، تالار مطالعه و... به طور ویژه برای داوطلبان کنکور سراسری در رشته های فنی و نظری فضایی مناسب در راستای نیل به اهداف درسی فراهم آورده است.

به طور متوسط هر سال 6 نفر از اعضای کتابخانه از طریق کنکور سراسری به دانشگاه راه پیدا می­کنند.